S-Pankin rahastolle toistamiseen Lipper-palkinto Pohjoismaiden parhaana

30.4.2024

S-Pankki High Yield Eurooppa ESG Korko -sijoitusrahasto on saanut arvostetun Lipper-palkinnon kahdessa kategoriassa jo toista vuotta peräkkäin. Pekka Siltalan luotsaama rahasto oli Pohjoismaiden paras viiden ja kymmenen vuoden tarkastelujaksoilla.

S-Pankin High Yield -lainoihin sijoittava rahasto lukeutuu jälleen kerran luokkansa priimuksiin. Senior salkunhoitaja Pekka Siltalan hoitama S-Pankki High Yield Eurooppa ESG Korko -sijoitusrahasto on voittanut Refinitiv Lipper Fund Awards Nordic 2024 -palkinnot kahdessa kategoriassa. Rahasto palkittiin parhaana pohjoismaisena eurooppalaisiin High Yield -lainoihin sijoittavana rahastona viiden ja kymmenen vuoden tarkastelujaksoilla. Rahasto palkittiin Lipper-palkinnolla jo toista vuotta peräkkäin.

“Lipper on yksi alan arvostetuimmista palkinnoista. Olen iloinen, että rahasto on jälleen saanut näin kovatasoiset tunnustukset. Palkinnot kertovat paitsi rahastoja hoitavien salkunhoitajien ammattitaidosta myös siitä, että sijoittajille voidaan tuottaa lisäarvoa myös aktiivisen varainhoidon keinoin", S-Pankin senior rahastonhoitaja Pekka Siltala kommentoi palkintoja.

Markkinainformaatiota tuottava Refinitiv jakaa joka vuosi Lipper-palkintoja rahastoille, jotka ovat tuottaneet verrokkeihinsa nähden johdonmukaisesti ja vahvasti riskitasoonsa suhteutettuna. Palkinnot perustuvat Lipper Leader for Consistent Return -luokitukseen. Kyseessä on riippumaton, kvantitatiivinen ja riskikorjattu luokitus, jossa rahaston tuottohistoriaa tarkastellaan 3, 5 ja 10 vuoden aikajaksoilla. Lipper-palkinnot jaetaan omiensa sarjojensa parhaan Lipper Leader for Consistent Return -luokituksen saaneille rahastoille.

Lue lisää Refinitiv Lipper Fund Awards Nordic 2024 -palkinnoista

Lisätietoja:
S-Pankin viestintä, +358 10 767 9300, viestinta@s-pankki.fi

S-Pankki High Yield Eurooppa ESG Korko

Näin aloitat säästämisen

Rahastosäästäminen on helppo tapa kartuttaa säästöjä. Ammattitaitoinen rahastonhoitaja huolehtii hoitamansa rahaston sijoituksista. Säästämisen aloittaminen onnistuu monella tavalla. Valitse itsellesi sopiva tapa säästämisen ratkaisuistamme.

Osta rahastoja

Rahastoja hallinnoi S-Pankki Rahastoyhtiö Oy.

Tämä on mainos. Historiallinen tuotto ei ole tae tulevasta tuotosta. Tuotossa ei ole huomioitu mahdollisia tuotonmaksuja. Alle vuoden toimineiden rahastojen osuussarjojen osalta tuotto esitetään annualisoimattomana.

Huomioithan, että sijoitustoimintaan liittyy aina taloudellinen riski. Sijoitusten arvo ja niistä saatava tuotto voi nousta tai laskea, ja sijoittaja ei välttämättä saa takaisin alkuperäistä sijoitustaan. Tutustu ennen sijoituspäätösten tekemistä rahaston rahastoesitteeseen ja sijoittajan avaintietoihin. Rahastoesitteet ovat saatavilla s-pankki.fi/sijoittaminen